نورپردازی و راه پله هوشمند

نورپردازی و راه پله هوشمند

راه پله یکی از ارکان اصلی خانه های دوبلکس و تریپلکس محسوب میشود که طراحان و معماران در جهت بالا بردن کیفیت کار خود توجه ویژه ای به نوع طراحی و چشم نوازی آن دارند . با روی کار آمدن پله های هوشمند ، در کنار طراحی خاص پله ، نورپردازی هوشمند راه پله نیز مورد توجه عموم قرار گرفته است که علاوه بر ظاهری زیبا ، کمک بسزایی در سهولت رفت و آمد در ساعات مختلف شبانه روز و همچنین کاهش مصرف انرژی داشته باشد .

 

ماژول راه پله هوشمند نیوالکترون NE-PD1 نیز علاوه بر موارد ذکر شده ، دارای 6 ورودی سنسور است و توانایی پشتیبانی تا 1500 پله را دارد همچنین با خروجی پیکسل خود جلوه ای دو چندان در نوع نورپردازی هوشمند راه پله می دهد .

ویژگی های خاص کنترلر هوشمند راه پله

-         دارای وای فای داخلی

-         پشتیبانی تا 1500 پل

-         دارای یک خروجی پیکسل و بوجود آوردن جلوه های نوری

-         کنترل شدت نور از صفر تا صد در صد برای روشنایی های 12 و 24 ولت

-         تنظیم زمان سرعت حرکت نور بر روی راه پله

-         امکان استفاده از خروجی های دیم به عنوان 8 خروجی RGB

-         امکان تعریف شدت نور یا رنگ بر اساس وضعیت سنسورهای تشخیص حرکت

-         تنظیم رنگ های دلخواه به صورت نامحدود و ذخیره دوازده رنگ

-         تنظیم زمان حرکت بین رنگ ها از 100 میلی ثانیه تا 24 ساعت

-         به روز رسانی خودکار از طریق اینترنت

-         تعریف برنامه های زمانبندی

-         اجرای سناریوهای مختلف

تنظیم زمان سرعت حرکت نور بر روی راه پله

کنترل هوشمند راه پله یکی از جلوه های روشنایی در خانه هوشمند است که با نزدیک شدن فرد به راه پله ، پله ها تک تک روشن و در هنگام خروج به ترتیب خاموش می شوند که این روش تاثیر بسزایی در کنترل مصرف برق و سهولت در رفت و آمد افراد خانه در زمان های مختلف خواهد داشت . بوسیله ی درایور هوشمند قادر خواهید بود مدت زمان سرعت حرکت نور روی پله را تنظیم کنید به این صورت که با تحریک سنسور و روشن شدن پله اول ، پله دوم با چه سرعت و فاصله زمانی از پله اول روشن شود که اینکار برای بقیه پله ها نیز به ترتیب اتفاق خواهد افتاد ، همچنین با خروج از روی پله مشخص شود بعد از چه زمانی پله خاموش شود .

 

کنترل شدت نور از صفر تا صد در صد برای روشنایی های 12 و 24 

بوسیله ی این دستگاه قادر خواهید بود شدت نور روشنایی پله را از صفر تا صد درصد تنظیم کرده و مشخص کنید که پله هوشمند با چه شدت نوری روشن شود یا اگر بخواهید راه پله شما به صورت کلی روشن و یا خاموش باشد ، با تنظیم شدت نور می توانید مشخص کنید که راه پله با چه شدت نوری روشن بماند به طور مثال در زمان شب می توان شدت نور روشنایی راه پله را تا اندازه دلخواه پایین آورد تا در زمان تحریک سنسور و روشن شدن راه پله ، نور پله هوشمند آزار دهنده نباشد . این روش کنترل تاثیر بسزایی در مصرف بهینه انرژی برق خواهد داشت .

 

تنظیم زمان حرکت بین رنگ ها از 100 میلی ثانیه تا 24 ساعت

بوسیله ی این دستگاه قادر خواهید بود که از خروجی های دیم به عنوان خروجی های RGB استفاده کنید به این شکل می توان با استفاده از خروجی های RGB رنگ نورهای متنوع و مورد نظر خود را ایجاد و دوازده رنگ دلخواه را ذخیره کرد . همچنین زمان حرکت بین رنگ ها را نیز مشخص کرده به این صورت که بعد از گذشت چه زمانی تغییر رنگ بین هر رنگ نور حاصل شود و جلوه های رنگی زیبایی برای پله و ساختمان خود بوجود آورد .

 

تعریف برنامه های زمانبندی و اجرای سناریوهای مختلف

برای بهینه سازی بهتر مصرف انرژی می توان با تعریف برنامه های زمانبندی مشخص کرد شدت نور و رنگ پله طبق زمان های مشخص شده کم یا زیاد شود به طور مثال متناسب با تغییرات زمانی شب و روز شدت نور و رنگ پله تغییر کند . همچنین با اجرای سناریوهای مختلف لذت استفاده از دستگاه را دو چندان کرد .

لازم به ذکر است که علاوه بر کنترلر راه پله هوشمند می توان از کنترلر نورپردازی هوشمند  نیز برای نورپردازی هوشمند راه پله خود استفاده کرد .